بخش برق
1397/02/26 10:16:00
دبیر هیات عالی نظارت سازمان اداری و استخدامی کشور در توزیع برق اصفهان:
تقویت نظارت همگانی یکی از راه‌های موثر پیشگیری از تخلفات اداری است
دبیر هیات عالی نظارت سازمان امور اداری و استخدامی کشور در بازدید از توزیع برق اصفهان گفت: تقویت نظارت همگانی و غیر دولتی یکی از راه‌های موثر پیشگیری از تخلفات و مفاسد اداری است.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، در بازدید فردین خرازی امور سلامت اداری، صیانت از حقوق مردم و دبیر هیات عالی نظارت سازمان امور اداری و استخدامی کشور و سیدمجتبی اخوان حجازی مدیر کل دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد وزارت نیرو، دستاوردها و پیاده سازی نرم افزارهای مختلف شرکت توزیع برق شهر اصفهان در زمینه مشترکین مورد بررسی قرار گرفت.
خرازی پس از بازدید از سامانه سمیع؛ بصیر؛ دیسپاچینگ و حوادث و اتفاقات ۱۲۱؛ شرکت توزیع برق اصفهان را الگوی دیگر شرکت‌های خدمت رسان مطرح کرد و گفت: ایجاد میز خدمت و به عبارتی خدمت‌رسانی آسان و به دور از تبعیض از شاخصه‌های یک سیستم اداری سالم و عادل است که به طور قطع فرایند توسعه و رضایت‌مندی را ایجاد می‌نماید و مانند یک سیستم عامل است که باید برنامه‌های توسعه بر روی آن بارگذاری شود و به حمدا... شرکت توزیع برق اصفهان در نهایت دقت و دور اندیشی و با تغییر نگاهی که نسبت به مردم به عنوان ولی نعمتان خود داشته بسیار فراتر از دیگر سازمان‌ها؛ شرکت‌ها و ارگان‌ها در ارائه خدمت به مشترکین و متقاضیان رفتار کرده است.
وی ادامه داد: به عبارتی ‌شان انسانی و رضایت‌مندی مشترکین را در فضای سالم و بدور از فساد اداری ایجاد نموده است که به طور قطع در سال ۹۷ با الگو قرار دادن این شرکت و عمومیت دادن آن به دیگر سازمان‌ها و ارگان‌ها باید صیانت از حقوق شهروندی را نهادینه و دیدگاه‌ها را تغییر دهیم.
خرازی عدم پاسخگویی کافی به نیازهای مردمی را از مهمترین عوامل ایجاد مفسده در سازمان‌های اداری مطرح و تاکید کرد: بی‌توجهی به خواسته‌های مردم هزینه‌های زیادی را به پیکره جامعه وارد می‌کند که جبران ناپذیر است.
دبیر هیات عالی نظارت سازمان اداری و استخدامی کشور به ۱۰ شاخص ارتقای سلامت اداری اشاره کرد و خاطر نشان نمود: در مرحله اول باید مشکلات قانونی از جمله قوانین معارض و موازی برطرف شود و شناسایی گلوگاه‌های فساد خیز در وزارت خانه مورد بررسی قرار گیرد. طراحی مدل تقسیم کار ملی با سازماندهی و انسجام بخشی سازمان‌ها در قالب پیشگیری؛ مراقبه و مقابله در اولویت‌ها قرار گیرد؛ توجه به شفافیت فرایندهای ارائه خدمت و کاستن از پیچیدگی‌ها؛ سلامت اداری را ارتقا می‌دهد.
وی دیگر راه‌های ارتقای سلامت اداری را فرهنگ سازی و آموزش‌های تخصصی به مردم عنوان کرد و گفت: این آموزش‌ها باید با همه امکانات و از طریق فضاهای مجازی که امروز کاربرد زیادی دارد صورت گیرد و همچنین سنجش سلامت و یا فساد از طریق نظرسنجی از مردم اخذ شود.
خرازی تقویت نظارت همگانی و غیردولتی را یکی از راه‌های پیشگیری از تخلفات و مفاسد اداری مطرح کرد و گفت: نهادهای جامعه مدنی در قالب شوراهای محلی و روستایی و اتحادیه‌های صنفی و به عبارتی تک تک مردم باید بر کار سازمان‌ها نظارت کنند و دیگر اینکه شایسته گزینی و شایسته سالاری راباید به طور علمی و تحقیقی دنبال کرد و اینکه در ارزشیابی مدیران و کارکنان شاخص سلامت و رعایت حقوق شهروندی یک شاخص تأثیر گذار برای ارتقای شغلی مد نظر قرار گیرد
وی ارتباط چهره به چهره کارگزار و خدمات گیرنده را یکی از شاخص‌های مهم تخلف عنوان و اذعان داشت: به طور قطع با غیرحضوری کردن خدمات راه تخلفات را مسدود می‌کنیم.
وی تاکید کرد: پیاده سازی نرم افزار CRM و تکریم ارباب رجوع توانسته به درستی نظرات و درخواست‌های مردم را بررسی و پایش کند و تکریم ارباب رجوع را به بهترین شکل به انجام برساند و تاکید دارم که تمام دستگاه‌های خدمت‌رسان از شرکت توزیع برق اصفهان الگو بگیرند.
سيدمجتبي اخوان خرازی، مدیر کل دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد وزارت نیرو نیز توجه به دولت الکترونیک و شفاف سازی اطلاعات و ارتباط و تعامل با دیگر سازمان‌ها در قالب فضای مکانیزه را از مهمترین عوامل پیشگیری از فساد اداری مطرح و تاکید نمود: تسهیل خدمات‌رسانی بدون ایجاد بروکراسی‌های پیچیده اداری رضایتمندی مردم را به دنبال دارد که فلسفه اصلی ایجاد تمام دستگاه‌های خدمت‌رسان نیز همین مهم بوده است.
وی به رفع گلوگاه‌های تخلف در وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: در حوزه آب و برق سه گلوگاه مشخص شده که در بخش برق واگذاری انشعاب و صدور مجوزها از مهمترین این تخلفات محسوب می‌شود و راه‌های فساد در این حوزه بسیار زیاد است و با پیاده‌سازی نرم افزارهایی چون سمیع به جد می‌توانیم تغییر رفتار را ایجاد نماییم.
وی اظهار داشت: به طور قطع کمتر شرکتی در مجموعه صنعت برق با ایجاد زیر ساخت‌های دقیق و پیاده سازی سامانه‌های غیر حضوری توانسته هم رضایتمتدی مردم و صیانت از حقوق شهروندی را و هم پیشگیری از تخلفات را در فرایندهای خود به نمایش بگذارد.
وی تاکید کرد: البته این شرکت برای پیشگامی و الگو بودن باید همچون گذشته با برنامه‌های صحیح و تلاش مداوم بتواند راه‌های سخت را هموار نماید.
در این دیدار "حمیدرضا پیر پیران" مدیرعامل شرکت پس از معرفی شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان به دو شاخص بین المللی در حوزه خدمت‌رسانی اشاره کرد و گفت: یکی از شاخصه‌ها ارائه خدمات به ساده‌ترین و سالم‌ترین روش ممکن و شاخص دیگر ارائه برقی با کیفیت و پایدار به مردم است و این مهم موجب شده تا نگاه ما برای رسیدن به استانداردهای جهانی و در دنیای دیجیتال امروز با هدف گذاری‌های صحیح صورت گیرد.

  • خبرنگار: محبوبه وکیلی
  • سردبیر: امیر جعفری آزاد