به گزارش پایگاه اطلاعرسانی وزارت نیرو (پاون)، "علیاکبر کاظمی" در این جلسه با تأکید بر نقش کلیدی دفاتر روابط عمومی در آگاهیبخشی و اطلاعرسانیهای به موقع و موثر در سطح جامعه اظهار کرد: جریانسازی فرهنگی و آگاهیبخشی باید با برنامه صورت پذیرد به گونهای که امکان دریافت بازخوردها در هر مرحله وجود داشته باشد.
وی، نیازسنجی مخاطب و تعیین هدف را دیگر ارکان اساسی در فعالیتهای فرهنگی برشمرد و تصریح کرد: اقدامات آگاهی بخشی در بین مردم باید بر اساس نیاز سنجی دقیق مخاطبان و اقشار مختلف انجام شود تا بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشد؛ هدف غایی در این مسیر نیز رسیدن به مدیریت مصرف به عنوان یک الگوی رفتاری مستمر است.
وی در ادامه، بر جلب اعتماد عمومی با اطلاعرسانیهای به موقع تأکید کرد و افزود: با ارائه عملکرد مطلوب و پاسخ به درخواستها، ابهامات و اطلاعرسانی به موقع اقدامات ضروری است در راستای جلب اعتماد مردم گام برداشت و این اعتماد را در برهههای مختلف سنجش کرد.
مشاور وزیر و مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت نیرو با اشاره به اخذ برند مشهد، شهر دوستدار آب، بر ثبت و ضبط تمامی فعالیتهای دفتر روابط عمومی آبفای مشهد و انتقال و اشتراکگذاری تجارب به دیگر استانها و شرکتهای آب و فاضلاب کل کشور تأکید کرد.
کاظمی، همچنین دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب مشهد را جزء دفاتر پویا و پیشرو در سطح کشور اعلام کرد و گفت: فعالیتهای صورت گرفته نشان از فعالیتهای همهجانبه و داشتن نیروی متخصص، متعهد و به روز در این دفتر است.
این گزارش حاکی است، در واپسین روزهای سال 1401، از کارکنان دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب مشهد، به سبب کسب رتبههای برتر در جشنواره ارزیابی عملکرد روابط عمومیهای صنعت آب و برق کشور و نیز انجام اقدامات و تلاشهای موثر در حوزههای آموزش همگانی و مدیریت مصرف، اطلاعرسانی و فعالیتهای رسانهای و نیز اجرای چندین طرح نظرسنجی، با حضور مشاور وزیر و مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو قدردانی شد.